Är det okej?

Överallt så ska man vara positiv, man ska va optimistisk och absolut inte klaga.

Men är det inte mer mänskligt att ibland visa hur man faktiskt känner? Att visa att man inte är någon supermänniska som gör allt med en klackspark och aldrig känner sig nedslagen.

Är det okej för mig som morsa att erkänna att jag efter fem nätter med en förkyld bebis faktiskt ÄR jätte trött?
Att jag många gånger får djupandas och räkna till tio när Ebba är i sina värsta trotsiga perioder.
Att jag känner enorm stress över att försöka ha det så städat som möjligt här hemma (och trots att jag städer dagligen så blir det aldrig rent)

Jag tycker många gånger att kraven är så otroligt höga! Att man ska lägga upp nån jäkla fasad och aldrig visa sig svag.
Det ÄR kämpigt att vara morsa och även desperat försöka hinna med sig själv.

Och jag tycker det borde vara okej att ibland erkänna att vissa dagar är tuffa, för nästa dag vaknar man och allt går som en dans igen..


Kommentarer
Emma

Kan du inte ta mer hjälp av din kille?

Det där med en perfekt fasad ligger nog bara hos dig själv tror jag! Man gör ju som man själv vill! Ni kanske kan anställa städhjälp nån gång i månaden?

2012-02-15 18:03:37
Anonym

Varför skaffade du barn då, om det nu är så himla jobbigt?

2012-02-15 21:14:46
Viola

Ja klart det är okej, tycker jag i alla fall :)

2012-02-15 22:06:47
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Rebecca

Släpp kraven o kör ditt eget race!

Få till din vardag på ditt sätt.

Och jo det är ok att vara trött!

Dom som tycker annat kan hålla de för sig själv o leva efter alla krav ;)

Jag klagar nog i min blogg 3-5 ggr per vecka angående sömnen, men ändå sitter jag här med en till kula på magen.

Att man skaffar barn är ju ingen låtsaslek, MAN ÄR TRÖTT ibland av olika anledningar, om man inte vart de som småbarns morsa så hade man kanske börjat undra vad 17 människan käkar!

2012-02-16 09:30:11
URL: http://Staaaacey.blogspot.com
Viola

Till den anonyma kan jag säga som såhär: vet man hur jobbigt det är att ha barn innan man provat det? Nej. Är alla barn lika jobbiga, dvs andra lika mycket eller lite som det förta? Nej.



Det ena utesluter inte det andra heller. Man njuter precis lika mycket av alla bra stunder fastän man tycker andra är jobbiga.

2012-02-16 09:31:16
URL: http://mummyfied.blogg.se/
lisa

Klart det är ok att klaga. Men på något konstigt sätt så ju fler barn man får, desto mindre ok är det att gnälla. Ungefär, som att som man bäddar får man ligga. Men ALLA har det jobbigt ibland, är sjukt trötta och inte önskar något mer än att stänga in sig i ett rum och bara få sova i en vecka..ALLA har varit med om det och den som säger att den inte har det, den ljuger...hehe...näädu...tycker du verkar vara en supermorsa 24h om dygnet!! Så klaga på du :-) Kämpa på!!! :-)

2012-02-16 09:50:09
Nina

Det är helt okej!

Här ser det ut som fan ibland för jag orkar inte städa när allt ändå rivs fram sekunden efter man är klar. Ibland trotsas det så tårarna kommer, då vill man bara vara i fred. Att få sova ut underlättar en hel del! Det är din blogg, klaga så mycket du vill och skit i de anonyma kommentarerna!!

2012-02-17 09:18:25
URL: http://ninafinaballerina.blogg.se/
Anonym

Man måste klaga ventilera och spy ut sej! Annars funkar det inte.. Visst är det roligt att vara glad o possitiv men för att komma dit måste man lätta på trycket!

2012-02-17 23:19:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0