Barn till salu!

Idag har vart en såndär dag då jag utan tvekan hade kunnat sälja min kära lilla treåring Ebba på torget. Började precis innan vi gick till dagis med ett utbrott pga att hon fick fel glas (!!) och sedan har de avlöst varandra.
Det är SÅ påfrestande! Att försöka lugnt och sansat säga till henne utan att brusa upp allt för mycket själv är nästintill en omöjlighet.

Hur gör ni andra med barn i den åldern? Tips?

Så vi håller tummar och tår att fröken vaknar på rätt sida imorgon och att min goa glada Ebba växer ur den här treårstrotsen/reaktionen på lillebror så fort som möjligt för jag saknar min annars så glada flicka.


Kommentarer
Love

Det e väl bara att genomlida...absolut inte bråka tillbaka...räcker med att hon skriker och gapar. Om det finns risk att hon andar sig själv eller andra (typ dig) ska du ju säga till. Men trotsen finns där, går ju inte att ta bort tyvärr. Stå ut, det går över. Mitt tips till dig, varsegod!:) lycka till!

2012-02-08 07:07:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0