Känner mig inte bekväm

Jag satt och kollade igenom bilderna från dopet och fick panik! Jag vill inte se ut som jag gör nu, dubbelhaka och överflöd av fett. Mår rent ut sagt dåligt av att se mig själv i spegeln och är inte bekväm med situationen alls. Jag vet att det "bara" gått tre månader sedan jag faktiskt var gravid och gick upp 25kg. Men det är ändå dags att börja tänka sig för och försöka röra sig mer.. Inte för någon annan skull utan främst för min skull som vill känna sig bekväm i sin kropp och bli piggare. Och tanken är nio månader att gå upp, nio månader att gå ner igen.

Ammningen gör ju mig sötsugen och nästintill mer hungrig än när jag var gravid. Så ja vi får köra på fullkornsprodukter och mycket grönsaker och mellanmål. Träning är ju inte att tänka på ännu eftersom problem efter förlossning/graviditet fortfarande kvarstår lite men en långpromenad om dagen borde väl gå?

Nej nu jäklar.. måste bara hitta den där karaktären jag hade för ett par år sedan för att återigen lyckas, ja och så måste jag finna tiden och orken med.
Någon som kan tipsa vart jag kan hitta dessa? ;)

Tre månader har gått.. dags att ta tag i det kanske?


Kommentarer
Frida

... men jag som just tyckte att du såg väldigt fräsch och fin ut på dopbilderna!

2012-02-26 08:49:22
URL: http://elskebarn.blogg.se/
Viola 22årig tvåbarnsmamma

Jag tyckte också du såg jättefin ut på dopbilderna!



Men om du nu inte får träna utan viktnedgången ska gå genom maten så finns det ju lite knep för hur man kan öka förbränningen. Tex mycket citronvatten och stark mat med chili :)

2012-02-27 22:30:09
URL: http://mummyfied.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0