Första dagen på nya året.

Mitt nyår var inte det minsta glammigt. Nej det firades med mjukisbyxor och osminkad, åt lite extra gott och tände ljus bara. Det är ju som vilken dag som helst inte sant?
Somnade gott i sängen med Hugo runt nio tiden och vaknade innan tolv för att göra ett blöjbyte och amma lilleman, så jag var ju med på tolvslaget iaf.

Börjar året med en hälsosam frukost. Tanken är ju att jag ska gå ner mina graviditetskilon som är kvar så måste börja tänka på vad jag äter. Nej ingen diet utan det handlar bara om att byta till fullkorn, minska sockerintaget, äta på regelbundna tider och framförallt äta långsammare så jag känner när jag blir mätt. (Hur detta går ihop med en liten bebis har jag inte räknat ut ännu)

Gottn nytt år!


Kommentarer
Frida

Så duktig du är som tänker på vad du stoppar i dig. Själv är jag konstant sugen på choklad och sötsaker. :-( Men det håller ju inte. Nej, nu ska gravidkilona bort! Lycka till med fullkornet. Jag hakar på ditt initiativ... har 13 kg som ska väck innan jag är tillbaka på prepreggovikten. Kör hårt!

2012-01-01 12:31:56
URL: http://elskebarn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0