Dagens snackis.

Gissa om jag blev förvånad när vi vandrade omkring i skogen och fick syn på denna best!
Såg skalet och trodde det var en snäcka något tappat, men icke snäckan hade ju en inneboende. Visste inte ens dessa existerade i Sverige men tydligen kan man (äta?!) dom? Jag har iaf aldrig tidgare sett sånna här sniglar och då har jag vart en riktig skogsmulle imellanåt.
Spännande tyckte Ebba, och det tyckte jag med måste jag erkänna. Farsinerand över hur stor den faktiskt var.
Den promenaden klarade  vi oss dessutom från alla regnskurar, herrejäklar vad regnet faller tillochfrån här hemma.
 

Kommentarer
Clara

Vi har såna på våran ö också, så himla coola! Min syster hade en när hon var liten, den döpte hon till Anders. :-D

2012-07-12 20:55:49
URL: http://Cklaris.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0