Måndag och spontan utflykt.

Spontan var det inte sant? Igår tog vi tåget till Göteborg och besökte universeum tillsammans med min syster och systerdotter. Resan dit satt vi på helspänn och var nervösa för att Nea (systerdottern) skulle kräkas eftersom hon är åksjuk. Men vi klarade båda vändorna utan kräk även om hon såg blek ut ett par tillfällen.
Kollat på fiskar, hajar och apor, blir lätt att man springer igenom hela alltet bara vilket är lite tråkigt men så är det ju när man har barn som har bråttom till att se nästa djur. De hade även en dinosarie utsällning där, Ebba var riktigt taggad o gick direkt fram till det mycket verklighetstrogna djuret. Sen började den röra på sig och morra (vilket hon inte var beredd på) Så hon flög bakåt med ett skrik och därefter va hon ganska rädd, haha vilket man får förstå.
Hugo han satt bra i min fina bärsele och sa inte ett knyst.
 
Ny vecka, dags att ta tag i maten igen. Alltså semestern har gjort att jag totalt struntat i vad jag stoppar i mig och jag är säker på att jag snart kommer svälla upp som en boll om jag fortsätter. Riktigt mat och mycket grönsaker och unna sig får man göra på helgerna!
 
 
Kollar sköldpaddor

Inne i regnskogen fick man möta apo, fåglar och grodor.
 
Som ni ser är monstrerna rätt verklighetstrogna, haha och STORA. Tänk om de hade funnits när jag var liten, jag som var helt frälst i dinosaruer under en period.
Trevlig dag hade vi iallafall!
 

Kommentarer
Hanna

Universeum är så bra! :-)

2012-07-23 09:02:06
URL: http://hannafialotta.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0