Det som inte syns, ja det finns tyvärr ändå.

Undra hur mycket tid jag lägger på att städa dagligen?
Jag dammsuger varje dag 1-2 gånger eftersom Chezter fäller sånna kopiösa mängder. Diskmaskin hade varit rena lyxen att ha och sparat mycket tid, dessvärre tvivlar jag på att vi får plats.
Jag är inte pedant för fem öre, jag vill ha det som syns fint. Men bakom saker, i skåp och gaderober är det total kaos! Jag kan helt enkelt inte hålla undan på sådanna ställen.
Önska ibland jag fick hjälp att göra ett riktigt flyttstäd här hemma och även ordnat i alla skåp, för jag varken orkar eller hinner ta tag i det på egenhand.
Jag får panik inombords eftersom jag alltid tycker det är smutsigt, esch man borde lägga den energin på annat istället, tvivlar på att många har det sådär superrent hemma.

Sen är det inte det lättaste att hålla ordning när man har en tjej som plockar fram så fort man är klar...
Känns det igen mammor? ;)

Kommentarer
Louise& Isabella + lille Linus

Jag dammsuger Max en gång i veckan men vi har ju ingen hund. Men min mamma har och där är det alltid det första jag gör när vi kommer dit. På så sätt är jag glad att Daniel är övergick för då kan vi inte skaffa hund.



Men plocka får man ju göra efter Bella hela tiden och disken fylls ju ständigt på, vi har inte heller någon diskmaskin, det hade verkligen varit toppen att ha en!

2012-06-04 20:36:30
URL: http://bebbekarlek.blogg.se/
Mamman till L & L

Ja verkligen! Det måste inte vara skinande blankt och det är okej med lite saker här och var, men det ska vara rent under sakerna. får panik av smuliga golv och disk överallt. Men leksaker och sådant är ju ett evighetesgöra om man ska hålla efter.

2012-06-05 10:04:08
URL: http://vimorina.blogg.se/
Mamman till L & L

Ja det förstår jag :) En annan sak som gör mig galen är alla dessa lösa papper, räkningar och reklam som bara dräller in och samlas på hög på byråer och annat. Har inte haft någon bra förvaring till det innan men så fyndade jag en tidningsställning men hänger upp på väggen nu i helgen, och det var verkligen skitbra. Plötsligt såg det så städat ut här hemma:)

2012-06-05 10:09:54
URL: http://vimorina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0