Solsken, på tiden!

Vad är det man kallar det - mindfullnest?
Att man ska tänka lite här och nu och verkligen känna med sina sinnen. Jag är inte vidare bra på det och brukar inte lägga det en tanke. Men då och då försöker jag verkligen känna in nuet.
Se sig omkring på naturens faktiskt vackra ting, lukta ordentligt när man tex går förbi en nyklippt gräsmatta osv osv.
Minns dock inte vad det skulle vara bra för, men men =)

Idag skiner solen äntligen i Borlänge och Hugo har dessutom tackvare alvedonen han fick igår sovit som han brukar igen.
Känns som detta kommer bli en bra dag!





Kommentarer
hos familjen vanlig

Såg din kommentar hos Augustifamiljen... hade precis som du hinnsvepning efter att ha gått över BF några dagar o var öppen tre cm och även på mig satte det igång inom 12 timmar så vi får väl hålla tummarna för henne :)
fin blogg förresten och härliga miljöbilder.
kram j.

Svar: Men tack va snällt. Ja vi får hoppas det sätter igång för det är segt o gå o vänta inte sant? ;) Fina barn du har!
Emmelie

2012-06-20 20:05:16
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Mamman till L & L

svar: Ja det verkar var en rejäl skillnad! Jag har jobbat i två olika kommuner men den undervisning jag fått har varit i max en timma och det vi fått på provet har inte ens varit i närheten av vad vi då hunnit gå igenom. Nu när jag tänker mer på det blir jag fan sur över det!

2012-06-20 20:53:50
URL: http://vimorina.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0