Frågor att besvara

Har fått lite frågor som jag tänkte jag skulle ge svar på denna tidiga måndagsmorgon.
(skoj btw, fråga på)

Är ni gifta? Vad har ni för drömmar i livet?
 Hus, resa, fler barn, vad du vill jobba med?

Nej vi är inte gifta men förlovade
(men endast jag med ring på fingret efter att Johan tappade bortsin på stranden i somras)
Jag vill faktiskt inte gifta mig, har aldrig varit någon flickdröm för mig.
Drömmar i livet? Jag vet inte riktigt, tar dagen som den kommer och planerar inte mycket.
 Men en liten minidröm vore la att Johan skaffa körkort eftersom ingen av oss har det.
Skulle gärna vilja ha ett litet hus i framtiden, lite utanför stan med stor trädgård..
Ang barn vill jag absolut ha ett till men om många år, Johan är inte med på planerna dock.
 Ett drömjobb är socionom, nde är brett och man kan jobba inom mycket =)

Fick frågan hur jag ser på anknytning mellan barnen till båda föräldrarna och genus?

Tycker absolut att de här med anknytningen ska va den samma men så blir de inte riktigt.
 Johan har nä
stan aldrig Hugo och samma sak gällde när Ebba var liten.
 Han blev bättre o ta henne när hon började kunna uttrycka sig
och med ord kunde säga vad hon ville. (tror det är vanligt)
Genus är jag inte insatt i. Tycker hela grejen blivit enorm och jag kan bli irriterad.
Jag kommer uppfostra mina barn på samma vis och inte göra någon skillnad på dom
 för dom är flicka eller pojke. De ska få uppmuntras o göra det
de själva vill i framtiden, vill Hugo dansa ska han få göra det tex.
Men de här med att inte typ få köpa ett endaste rosa plagg till tjejer är löjligt,
och nej jag skulle inte sätta på Hugo
en rosa body tex.

Manligt och kvinnligt i hemmet, ser din kile när det är stökigt?

Svar nej! Han är en riktig gris och jag kan säga att det många gånger är som tre barn och plocka efter!
Visstdiskar han om jag ber honom, men de kan ske typ tre timmar senare
 - störande detta med ordningen i hemmet!

Det var allt, hoppas ni blev nöjda=)


Kommentarer
Emma

Kul med svar :D

Blir också tokig när jag behöver vara mamma åt min kille! Försöker & strunta i att plocka efter honom men vem vill bo i en svinstia?

När sätter du minstingen på förskola o vad ska du göra då? Nåt jobb du ska tillbaka till? :)

2012-03-19 13:33:44
J

Fast varför kan inte DU skaffa körkort i stället?

Johan kanske inte vill?

Bara undrar.

2012-03-19 14:51:26
Hanna - Mode och min vardag

Jag irriterar mig något enormt på hela genusdebatten. Tycker den har gått överstyr!

2012-03-20 16:28:19
URL: http://hannafialotta.blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0