Hur gör man?

Lite gnäll eftersom jag fick veta att det var okej att gnälla av sig ibland här på bloggen.
Hugo är världens goaste bebis, men nattetid vet jag inte vad han håller på med! Sover i snitt fyra-fem timmar per natt. Han gallskriker inte utan ligger och gnäller och sparkar och kan helt enkelt inte sova och allra helst hade han velat jag tände lampan och gick upp med honom.
Jag har infört fina kvällsrutiner med ny blöja och babymassage runt samma tidpunkt varje kväll. Så efter lägginging sover han oftast tre timmar, men lagom till att jag somnat börjar det och håller igång hela nätterna.

Hur tusan fortsätter man va en pigg och framförallt GLAD mamma när man får sova så lite?


Kommentarer
Maya

Du får ta varje tillfälle i akt, när sonen sover middag så sover du middag :) dammtussar och annan finns kvar jag lovar... fniss och du mår bättre och blir gladare.

Kram

2012-03-05 07:51:46
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Rebecca

Det är svårt att vänja en så liten bebis med rutiner, oftast kommer rutinerna fastna vid 8 mån-10 mån.

För att få sova på natten så får du ha honom vaken så länge som möjligt på kvällen, egentid på kvällen när man har bebis kan man glömma.

Så lägg honom samtidigt som då du ska sova.

2012-03-05 07:57:23
URL: http://Staaaacey.blogspot.com
Rebecca

Rutiner är superduper bra! MEN en så liten bebbe som du har bryr sig inte om rutiner dessvärre.

Kan du försöka få honom att somna tidigare den vilan innan natten? Så kan du rubba lite på kvällssömnen?

Tyvärr kan man inte få både en nöjd bebis på kvällen o en sovande bebis på natten om man inte vänjer bebben vid att vara vaken på kvällen o sova på natten.

Om mina vaknat nattetid så tittr jag dom aldrig i ögonen eller pratar med dom.

Jag gör de jag måste göra fort med släkt lampa helst o visar tydligt att de är natt.

2012-03-05 08:44:02
URL: http://Staaaacey.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0