1/10

Första oktober, helt otroligt vi är ju mitt i hösten och har verkligen de mörkaste årstiderna framför oss.
Väderprognosen är bara regn, regn och åter regn.
Jag tycker det är SÅ svårt att sysselsätta mig och bägge barnen i dessa tider, jag menar vad gör man?
Jag är ju inte pysslig för fem öre så att sitta ner och pyssla är la kanske inte något alternativ, och även om jag vore det så skulle Hugo knappast sitta stilla och titta på .
Klart man kan va ute i regn med, men nja inget vidare skoj alls.
 
Igår blev ännu en innedag. Det bakades pitabröd, mockarutor och på kvällen så slängde jag ihop en sats kanelbullar så jag har något och bjuda på om det kommer folk hit. Måste säga att jag provsmakade och denna gången lyckades jag verkligen! Inte nyttiga för fem öre men goda och saftiga, precis som de ska vara.
Syster Della och hennes familj var här på besök, tur det för annars hade la Ebba fullkomligt klättrat på väggarna.
 

Kommentarer
June

Har lite samma problem med Ville, Nora är ju väldigt pysslig så hon kan sitta i timmar med klipp och klistra, måla osv. Men Ville är det värre med. Bunkrade upp inför hösten med massa roliga spel när jag var på ullared sist annars vet jag inte riktigt vad man kan hitta på. Trolldeg gör vi ibland men Ville tröttnar ganska fort. Det blir lättare ju äldre småttisarna blir iaf, dem får sina lekryck här allt oftare och leker och har roligt tillsammans.
Ska hålla utkik efter fler tips här :)

Stor kram

2012-10-01 10:31:10
URL: http://heelqueen.wordpress.com
sofie

hmm..svårt jag skulle ju ha föreslagit pyssel annars. Men typ pärlplattor, då behöver man ju inte vara så pysslig själv?!
oj vilken bakdag du hade dig igår, gott och sådan skön känsla att fylla upp frysen med goda saker!

2012-10-01 11:16:08
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0