Åka häst.

Igår var alltså dagen då vi var iväg på turridning på islandshästar.
Tyvärr var det riktigt höstväder och regnade endel, men under själva ridturen hade vi nästan uppehåll under hela ritten. Ja förutom under pausen då vi stannade på en äng och fick lite kaffe, då öppnade sig självklart himmlen.
Så hur var det? Ja det blev ju nästan lite som att man "åkte" häst, islänningarna visste när de brukade få springa och de mesta gick nog på rutin.
Jag fick dessutom en gammal tävlingshäst på 24 bast som sackade efter lite imellanåt.
Vi fick iallafall tölta en heldel och de blev gallopp på vägen hem med, riktigt roligt var de då vi tog sista racet i sista backen hem för då kom tävlingsinstinkten fram hos hästarna och vi fick känna på lite fart.
Kul ändå att komma iväg på något eget och testa rida denna ras istället för "vanliga" hästar, kan dessutom säga att min rumpa är aningens öm idag ;)
 
Jag bjuder på de otroligt vackra bilderna på mig, och mitt fantastiska minspel ;), På bilden högst upp har vi Anni.

Kommentarer
maria

åå, vad mysigt! Det skulle jag vilja prova...

2012-09-30 21:04:38
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Maria - mamma till Liam ☆

åh jag vill också på turridning :)

2012-10-01 08:15:04
URL: http://fashionstars.blogg.se
sofie

nejmen så mysigt, synd bara att ni hade lite otur med vädret!

2012-10-01 11:13:51
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0