Alfonshuset var en hit.

Vilken dag vi haft i storstaden!
Vi åkte ifrån ett regnigt och kallt Alingsås och framåt lunch så sken solen i Göteborg så vi kunde äta lunchen på en uteservering. Visserligen blåste det halv storm men ändå trevligt att få lite sol i ansiktet medan vi åt och Hugo sov.
 
Alfonshuset var verkligen en hit , dessutom inte så mycket folk eftersom det var mitt i veckan. De hade byggt upp hela huset för att efterlikna hur de ser ut i böckerna. De kunde gå in och kolla alfons filmer i en liten mini-biograf och små mataffärer fanns som de kunde leka i.
Jag tycker det var bra anpassat för alla åldrar och jag tror båda barnen uppskattade på olika vis.
Kommer nog åka dit fler gånger under sommaren, men fram tills dess får vi nog spara ihop liten semester kassa. Jag tycker det är viktigt att faktiskt prioritera att göra saker tillsammans ibland, även om man egentligen "borde" spara.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0