Andas och räkna till tio.

Hemma igen efter en härlig kvällspomenad.
Fem kilometer med musik i öronen och hundarna vid min sida som vid många tillfällen fick springa lösa. Det var välbehövligt att komma hemifrån och bara stänga ute allt annat för ett par minuter.
I eftermiddags trodde jag helt ärligt att jag skulle kasta in handuken som mamma. Barnen bråkade om leksaker (som vanligt) och det slutade med att jag tog ifrån dom leksaken och gick och gömde den. Detta resulterade i tårar och gallskrik från dom båda ett ganska långt tag, och för att bara komma undan så gick jag helt ärligt in på toaletten o bara andades i cirka en halvminut. Haaha, "aaandas och räkna till tio" tänkte jag för mig själv innan jag återigen steg ut i kaoset.
Livet som tvåbarnsmamma är då inte alltid lätt, och att börja studera om två veckor kommer nog kännas som rena semstern för mig som i snart två års tid varit mamma på heltid..
 
Nu sängen, och skärpning - visa att ni läser!
 
Ett stycke skrikande son vid mina ben..
 

Kommentarer
Daniella - mamma till Nea

det är ju jävligt tur att han är söt ;)

2013-08-06 15:04:25
URL: http://www.dellisch.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0