Pysseltankar och förskole-tabbar.

Vi har varit utan internet i lite mer än 24 timmar här hemma nu, därav dåligt med vanliga inlägg. Helt galet vad beroende man är av att teknologin fungerar som man är van vid, lite skrämmande tillochmed. Jag tror helt klart man borde införa en skärmfri dag i veckan, i alla fall under tiden då barnen är vakna. Kanske ett kommande nyårslöfte?
 
Förskolan försvarade sig idag, dom sa att dom minsann inte hade märkt att Hugo blev biten och att det inte alltid är lätt för honom att berätta vad som hänt när han är så liten. Ändå sa han tydligt, namnet och bitit direkt när jag frågade honom vad som hade hänt. Fick även till svar "att han hade varit lite gnällig" under eftermiddagen, ja men konstigt tänkte jag då? Han hade säkert jätteont efter det där bitmärket. Nu hoppas jag inerligt att det inte blir fler sånna här tabbar framöver från förskolan och att dom förstod att det är viktigt för mig som förälder att få veta vad som händer när jag inte är där.
 
Tänkte beställa hem lite muffinsformar och LED-lampor, såg nämligen att man kunde pyssla helt underbart fina egna ljusslingor själv genom att ha det hemma. Bara älskar dessa lampor som Ebba har under sin våningssäng, men man får aldrig riktigt själv se skymten av dom. Perfekt att pyssla ihop egna framöver då med andra ord.
 
Önskar er alla en fin tisdagskväll.
 

Kommentarer
hannah

På Maxemilians dagis är det OFTA tabbar! Första veckan så kom hade han haft samma blöja på sig hela dagen. Från det att vi gick upp hemma tills det att vi kom hem vid 4. Nu på senare tider så är det ofta då de inte bytt bajsblöja på honom när han hämtas. Maxemilian pratar inte så bra än och det är inte så lätt att berätta när han bajsat eller inte. Men ändå, man känner väll lukten. Eller det gör jag ialla fall så fort jag hämtat honom.

Det är lite tråkigt med tanke på att det är på dagis som de är större del av tiden! Man måste verkligen kunna lita på de som är där och tar hand om sina barn!

Jätte mysig blogg!
Massa kramar♡

Svar: Sånt händer på dagis hos oss med. Så himla tråkigt! Att de går i bajsiga blöjor osv osv :( Gillar din blogg med, kommer absolut kika in fler gånger =)
Emmelie

2013-12-17 20:29:50
URL: http://hannahmeh.se
Caroline, 20år och blivande tvåbarnsmamma!

sv: Elias är 2år och 1månad :)

Svar: Jämgammal med Hugo då, han är född 17/11-11 =)
Emmelie

2013-12-17 20:31:18
URL: http://fames.se/caroline
Caroline, 20år och blivande tvåbarnsmamma!

Skiljer en dag, Elias är född 18/11-11 :)

Svar: Haha där ser man :)
Emmelie

2014-01-02 10:19:51
URL: http://fames.se/caroline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0