Ja men det kom ju lägligt.

Godmorgon, såhär började vi denna söndag. Med ett bad i vår minimala dusch och badbalja för att fördriva tiden =) I mitt nästa hem så är ett större badrum och gärna med ett badkar ett måste, de vi har nu får man backa in och backa ut typ.
 
Johan började dagen med att tappa halva sin lagning i en tand, så istället för att spendera dagen tillsammans så får han ordna en akuttid till tandläkaren i Göteborg. Himla lägligt med det denna månaden, för detta är vår fattigaste månad hittills. Hatar att ha det så, att behöva tänka på varenda krona man använder. Men nästa månad är det förhoppningsvis lite bättre igen.
Har ni några tips om hur man sparar pengar?
Jag tror att maten är vår stora bov, planerar vi bara middagarna lite mer och försöker hålla oss till veckohandling så tror jag vi kan spara ett par tusen varje månad.
Hur fungerar det hos er?
 
 

Kommentarer
Frida - Vita villan

Ja maten brukar nog vara en stor bov. Jag försöker att planera maten i veckorna och bara köpa det vi behöver när jag storhandlar. Letar efter recept på enkel, billig, men god mat.
Köper mycket av butikernas egna märken, som många gånger är till bättre pris men smakar likadant som annat märke.
Inte så mycket till spontanshopping.
Sällan jag köper saker bara för att köpa. + att jag handlar mycket på second hand.
Jag har ju precis börjat jobba efter mammaledigheten och ser fram emot lönen den här månaden. Kanske kan man börja spara undan lite pengar igen.

Hoppas ni får det att gå ihop!
Kram

Svar: Ja jag längtar till två riktiga löner med, men jag ska va hemma till Augusti och har inget jobb att gå tillbaka till :/ Men veckohandling försöker vi med också =) Kram
Emmelie

2013-02-17 21:08:28
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Camilla ♥ Gravid

Hos oss är maten oxå en stor bov...
Vi måste i stort sett dags-handla för att vi har en minimal frys (som just nu är fylld med mina cravings-olika glasser ;).)
Men när maten väl får plats så sparar vi massor utav pengar för då kan man köpa billiga storpack med kött osv :)

Svar: Ja vi har heller ingen stor frys, har halva frys och halva kyl, drömmer om en hel frys i vårt nästa hem =) Cravings är viktigt ;)
Emmelie

2013-02-17 21:16:30
URL: http://mirabilibus.blogg.se
basebollivet.blogg.se

Men vad tråkigt med en elak tand =/

Svar: Ja fy 1300kr kostade de för mindre än 5 min jobb - usch!
Emmelie

2013-02-17 23:11:35
URL: http://basebollivet.blogg.se/
maria eek

Ja maten blir alltid jättedyr tyvärr. Har nog inget bättre tips än att tänka sej för en extra gång innan man handlar. Kram

Svar: Ja de gör vi nu, och kostnaderna har minskat en del och de går åt rätt håll =) Kram
Emmelie

2013-02-17 23:40:17
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Hanna Karlsson

Vi kör veckohandling och så försöker vi att inte småhandla utan äta av det vi redan har hemma.

Svar: Ja vi försöker alltid köra veckohandling med, men så tar mjölk och bröd slut tex och då måste man fylla på och hem kommer man ändå med massa annat. Segt o lägga så mycket pengar på mat när man vet man kan spara in där liksom.
Emmelie

2013-02-18 06:12:30
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
sofie

vi försöker att planera maten, men det går ju sisådär...men sen tror jag det beror mycket på vart man handlar maten med. Vi har ett väldigt bra Willys här som vi oftast handlar på, men ibland så handlar vi på ex Ica Maxi för lite ombyte och det blir ju helt klart skillnad fast vi handlar nästan samma saker!

2013-02-18 17:38:23
URL: http://blomstertappan.blogg.se
Em

Vi lägger alltid pengar i en burk samma dag som vi får lön, till två vuxna lägger vi 3000 kr, så får de pengarna räcka hela månaden, handlar mycket på Lidl (världens godaste grönsaker & frukt) och en del på Willys (aldrig på Maxi för där är så satans dyrt) sen de sista dagarna innan lön så äter vi ut frys & skafferi, funkar väldigt bra faktiskt!

2013-02-21 19:34:59


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0