Hemmagjort är gott!

Tisdag, lilleman vaknade strax efter halvsex men det gör inte så mycket. Nej för nu sitter vi hela familjen och myser i soffan framför barnkanalen medan solen skiner in genom fönstret - herregud vad mitt humör är beroende av vädret.
Jag gillar lugnet på morgnen för i cirka 30 minuter brukar de två huliganerna kunna sitta någolunda stilla utan bråk framför tvn med lite flingor framför sig. Under den tiden har mamman chans att dricka upp sitt kaffe och sakta vakna till liv även om hon kanske inte sovit så bra som hon önskat.
 
Igår testade jag på att göra egen granola och den fick helt klart godkänt!
Blandade lite gryn, solroskärnor och hackade nötter med lite kanel och vatten och satte in dom på rostning i ugnen i ca 15-20 minuter och la avslutningsvis på lite linfrökross, sesamfrö och hackad torkad frukt. Ger en nyttig och bra start på dagen utan massa tillsatt socker - perfekt!
 
Önskar er alla en godmorgon och kommer med en liten fundering.
Vilka är ni alla som läser?
Läsarantalet har ökat och jag är bra nyfiken vilka ni är som besöker mig dagligen eller titt som tätt,kanske hittar jag en ny favoritblogg bland er?
 
Hemmagjord granola:
 

Kommentarer
michaela ♥

åååh. det ser verkligen SÅ gott ut! måste också prova någon dag tror jag allt :)

Svar: Ja de gick ju huuur lätt som helst. Flingor är ju annars ett ställe där man kan hitta massa onödigt socker, nu vet jag de är bra =)
Emmelie

2013-06-25 09:01:26
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Hanna

Hanna, 26, sjuksköterska från Borås :)

Svar: Men så skoj att någon tog sig tiden att svara, uppskattas:)
Emmelie

2013-06-25 21:45:01
Anna

Egen granola lät gott. Ska jag också testa någon dag!

Svar: Ja de måste du testa göra, lätt, gott o nyttigt!
Emmelie

2013-06-26 22:23:37
URL: http://annasviktiga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0