Regn, såklart...

Regnet smattrar mot rutorna och det är så himla mörkt i vardagsrummet.
Man har liksom vant sig med att solen skiner in och lyser upp och ger massor med extra energi. Extra energi skulle jag förövrigt verkligen behöva idag. Hugo har legat vaken en lång period inatt och inte kunnat komma till ro, och när han väl somnat igen så började jag drömma hemska mardrömmar om att jag och min vän blev jagade av ett gäng med piskor och elpistoler! Hemskt och jag kan riktigt minnas smärtan jag kände och sorgen över att se min vän dö - hemska drömmar!
 
Nu är det potatisfestival i Alingsås, tivloli, öltält, uppträdanden och marknad med massor av grejer att köpa. Visst är det typiskt att det regnar då? Det slår liksom aldrig fel, börjar droppa varje år. Men vi hoppas på att regnet bara håller i sig idag och att vi får uppehåll resten av festivalen.
 
Jag är faktiskt med i en bloggutmaning! Brukar aldrig vara med på sådant men denna tyckte jag var lite charmig. Man ska låta sitt barn ta ett gäng bilder, hade vart kul att se fler medverka. Och hörrni, skärpning med kommentarerna!  HÄR kan ni hitta utmaningen !
 
Här ser ni några bilder från Ebbas perspektiv, hennes älskade ""Mimmi" som syrran virkat, en glimt ur hennes bokhylla,  och en nästintill död orkide som plötsligt börjat blomma.
 
 
 
 

Kommentarer
Sofie

Vilken rolig bloggutamning, Olivia är nog dock lite för liten ännu....blir mest närbilder på hennes byxor...
Nja var lite oklart vad de hade tänkt göra med soffan och så var paret vi köpte soffan av lite oense, mannen ville bli av med den medan hustrun ville ha kvar den. Den var från hennes släkt, så hon blev väldigt glad att jag ville ha den och att jag skulle göra oordning soffan igen! !

2013-06-13 11:57:52
URL: http://blomstertappan.blogg%20se
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Den utmaningen lät rolig. Kanske gör jag något inlägg om det i sommar, men just nu har jag inte tid till det.
Hoppas det blir fint väder imorgon igen.

2013-06-13 12:18:48
URL: http://lottizdays.blogg.se
Hanna

Vad kul att du är med :)

Såg du mina barns bilder??


Svar: Japp jag såg dom =)
Emmelie

2013-06-13 18:39:14
URL: http://hanna.fornhem.se
Hanna

Hej igen!

Om du skickar din adress till mig, så skickar jag någon liiiiten kommentarsbelöning till dig :)

Min mailadress tror jag att du har...?

/Hanna

Svar: Haha men va sött! Varför ska jag få de? Mailar den du lämnat här =)
Emmelie

2013-06-23 16:49:36
URL: http://hanna.fornhem.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0