Tänk inte ens på ordet grilla.

Godmorgon.
 
Igår var en såndär riktigt fin sommardag. Vi tog oss en första tur med vår nya cykelkärra som jag hittade till ett bra begagnat pris dagen innan. För visst Ebba hon kan cykla själv men med cykelkärran går allt hundra gånger snabbare, perfekt om man ska lite längre bort eller har bråttom.
 
Efter Hugos lunchvila så bestämde vi oss för att åka till kompisens kolonilott och grilla, ja och barnen de skulle dessutom få inviga deras nya studsmatta. Och vad tror ni händer?  Under cykelturen dit så börjar regnet droppa, haha det är så typiskt för nästan varje gång vi yppar ordet "grilla" så böjar mörka moln dra sig in över himlen.
Det klarnade upp lite och blev uppehålll efter någon timma, så eftermiddagen blev ju helt okej ändå och innan dess så klämde vi alla ihop oss i lilla huset i skydd mot regnet.
En mysid dag men en lite för sen kväll för min smak, nu hoppas vi på en lika fin dag idag även om himlen just nu är grå.
 

Kommentarer
Tess

På våran gård grillas det varje dag och tjoas från eftermiddag till runt 22.00, igår regnade det och jag tänkte att det faktiskt skulle bli skönt med en tyst dag, på kvällen kom värsta solen och då satt dom där igen och grilalde tjoade och... spelade DRAGSPEL :I haha

Svar: Dragspel gillar jag, haha jag dansar nämligen gammeldans när tillfället ges =). Men jag förstår de blir segt om de är massa tjoande till 22 jämt och ständigt.
Emmelie

2013-06-02 14:19:08
URL: http://www.nattstad.se/Pregzilla
michaela ♥

haha..visst är det typiskt! tur att ni fick er eran mat ändå, det är ju såå gott med grillat!

Svar: Ja visst är de det, haha man de händer liksom nästan VARJE gång :P
Emmelie

2013-06-02 20:01:31
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0