Framtids funderingar.

Tisdagsmorgon...
 
Klockan fem var Hugo vaken och de känns ju aningens tidigit, så nu när klockan är sju har vi redan hunnit med frukost och allt och sitter bara och väntar av tiden lite.
Ute är det grått, blåsigt och snön hänger i luften och våren känns alldeles för avlägsen just nu. Längtar så till lite mindre kläder, plusgrader och tussilago och vitsippor.
 
Har funderat de senaste dagarna på vad jag ska bli när jag blir "stor"?
Jag vill jobba med människor på något vis men gärna slippa dygnsjobben då det blir så himla mycket tid ifrån barnen. Jag behöver helst av allt ett jobb när Hugo drar igång med förskola i Augusti men de känns inte som de lättaste att få utan ubildning och körkort.
Hade behövt ett extrajobb redan nu, men vården är de enda jag känner till och har möjligheten inom och det fungerar inte med tiderna.
 
Suck, dessa "pengaproblem"

Kommentarer
Hanna

Att jobba med människor är fantastiskt! Det är synd att det mest blir till att jobba i skift då :S Själv är jag bara vikarie just nu eftersom jag bara kan jobba dag eller natt.
Hoppas du hittar något du trivs med :)

Svar: Ja jag har alltid jobbat som personligassistent eller inom äldreboenden tidigare, men tiderna funkar ju inte just nu. Kan inte bara hoppa in när som eftersom min sambo jobbar till 19 och Hugo ej har dagis ..
Emmelie

2013-03-19 09:48:06
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se
Mathilde

SV: Tack. =D mysigt är det.. =)

(Tack för din kommentar och sorry för det sena svaret)

2013-03-19 10:48:24
URL: http://carmenmathilde.blogg.se
Frida - Vita villan

Pengaproblem är aldrig roligt!
Och veta vad man ska bli när man blir stor är nästan omöjligt.
Du kan inte få extra jobb på någon matbutik? De brukar ju ofta behöva extra personal.
Hoppas det löser sig!
Kram

Svar: Ja de är inte skoj att ha den känslan - usch! Hoppas också de löser sig snarast. Kram
Emmelie

2013-03-19 11:04:46
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Hanna

Det är samma för mig. Jag jobbar som vikarie nu..så det blir inte mycket jobb... Min sambo jobbar också mycket..han åker mellan 6-8 och kommer hem mellan 19-22. Och dagis har bara öppet mellan 7-15. Det är svårt att få jobb på de premisserna.

2013-03-19 12:38:53
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se
Karin Lygnersjö

Vilken fin blogg du har! :)
Detdär med pengar kan jag känna igen, det är verkligen inte lätt när man känner att man vill jobba med människor som faktiskt är väldigt dåligt betalt med tanke på insatsen man gör!
Men samtidigt så ska man trivas på sitt jobb.
Keep it up! <3

Svar: Tack snälla! Ja de är svårt, får se om det blir skola eller jobb nu i augusti när jag inte är hemma på heltid längre.
Emmelie

2013-03-19 14:08:32
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
sofie

fy för pengaproblem, det tar så mycket av ens ork och energi! Har du funderat på läsa till något annat? Man kanske kan söka till olika affärer och hoppas få lite timmar där? Hoppas de löser sig för dig iallafall! Kram

Svar: Ja de tar otroligt mycket energi och oroa sig för sådant som räkningar osv. Ett extraknäck behövs!
Emmelie

2013-03-19 21:03:34
URL: http://blomstertappan.blogg.se
Anna

Jag har också alltid jobbat med människor och utbildade mig sen inom data. Nu jobbar jag administrativt inom vården, dvs med personalen. Perfekt eftersom jag får göra något jag verkligen gillar och har bästa arbetstiderna, må-fre 7.30-16.15!

Svar: Ja precis man slipper helgerna!
Emmelie

2013-03-19 21:17:15
URL: http://annasviktiga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0