En eftermiddag på landet.

Tack och lov blev eftermiddagen bättre än förmiddagen!
Pappa kom och hämtade oss och jag och barnen spenderade eftermiddagen där. Ebba hade med sig sin egen planterade paprika och fick äntligen chansen att hjälpa till att plantera om den i morfars växthus, så nu hoppas vi den trivs ordentligt där.
I deras damm har det dessutom kläckts små grodyngel, mycket spännande att kika på tyckte Ebba. Hugo gillade att stå och kasta stenar istället och man fick verkligen ha full koll så att han inte hoppade i vattnet.
Det serverades perfekt stekta pannkakor till middag och kakor till efterrätt, alltid lika trevlig att komma ditt ett par timmar då och då.
 
Nu ska jag snart hoppa in i en dusch och sedan i säng tidigt ikväll, imorgon vankas vårloppet och tyvärr är jag inte taggad det minsta!
 

Kommentarer
Frida - Vita villan

Vilken härligt eftermiddag!
Hoppas du känner dig med taggad imorgon!
Lycka till!

2013-05-12 19:42:20
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Det var det också, frukt i värmen är aldrig fel :)

Jätte härliga bilder, VÅR!! :)

Svar: Ja äntligen! Nu njuter väl ni av sommar kan jag tro? ;)
Emmelie

2013-05-13 00:11:02
URL: http://carrosungar.blogg.se
sofie

vilken mysig eftermiddag ni fick och åh så roligt att titta på grodyngel, mins att vi ofta gjorde det när vi var små!

Svar: Ja eller hur, sånt gjorde vi med!
Emmelie

2013-05-14 10:36:03
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0