Mycket frisk luft.

Blev nästan en heldag borta i mammas lägenhet idag eftersom dom byggt och grejat här hemma en massa.
Ett stycke nytt och fräscht fönster i Ebbas rum och ny ventilation som fungerar. Men möglet är kvar, och det var ju det vi sökte för från första början. Det måste åtgärdas och jag tror nog jag kommer få sätta hårt mot hårt för att något ska hända återigen.
 
Dagen bjöd i vilket fall som helst på sol och vi har spenderat största delen av dagen utomhus. Tog oss en promenad upp till kyrkogården uppe hos mamma eftersom Ebba länge velat gå dit och kolla. Hon sa så himla kloka saker när vi gick där bland gravarna, och hon kändes så mycket äldre än fyra år.
Stannade i fårhagen och åt mellis där medan hundarna sprang fritt och fick göra av med en hel massa energi, avslutade sedan dagen på lekplatsen med en vän och kaffe i solen.  Ja vi sammanfattar dagen som bra helt enkelt!
Nu väntar kvällspromenad runt sjön..
 

Kommentarer
Anonym

Du skriver att möglet är kvar?! Varför tar inte du som mamma ditt ansvar och flyttar från en lägligt hus? Varje dag,vecka,månad och år är en risk för dina barn. Och att du inte vill bo i lägenhet?!?! Ärligt barnen går väll först?? Jävla status greje du jagar. Säg upp kontraktet och flytta fattar inte att ni inte gjort det tidigare ni har ju vetat detta hur länge som hellst. Husdrömmar ja men då får man skaffa ett jobb som alla andra. Ochtt ha Hugo hemma hade jag varit du hade jag satt han på dagis så han kommer från möglet några timmar han med.

Svar: Seriöst det var de dummaste jag hört! Va är detta för jäkla påhopp? Vad är du att bedömma vad jag ska göra? Tror ni jag hade bott kvar om detta var något mögel som var farligt? Visst inget mögel är bra men jag har haft ett flertal personer som kollat och sagt att de med största sannolikhet beror på dålig ventilation och kondens. Sköt ditt så sköter jag mitt!
Emmelie

2013-05-02 20:47:09
sofie

vilken härligt utedag ni har haft och när solen skiner så fint så vill man ju faktiskt inte vara inne!
så tråkigt med möglet i lägenhetem, ja nog bra att sätta hårt mot hårt! heja er!

2013-05-02 21:42:25
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0