Så fruktansvärt arg, får man ens göra så?

Freeeeedag och det ryktas att det ska bli sommarvärme även idag - underbart!
Ska starta dagen med ett bvc besök för Hugo som blir 18 månader idag, helt otroligt att han blivit SÅ stor helt plötsligt. Alldeles nyss låg han ju bara i min famn och ville tutta konstant, vart tog den tiden vägen?
Nu är han ju en liten pojke med energi till tusen och ett himlans humör, mammas pojke helt klart.
 
Igår innan jag gick iväg på zumban var jag så fruktansvärt arg!
Min hyresvärd bestäde sig nämligen för att komma på besök och klaga på att jag tagit hit miljöskyddskontoret.
De konstaterade mögel på flera ställen som kunde vara farligt, de kunde även bero på kondens men de vet man inte förens ytterligare prover är tagna.
Hyresvärden berättade iallafall att han minsann inte tänkte stå för någon kostnad för att ta hit någon som kollar upp möglet, och han tänkte heller inte sanera eller byta ut de andra mögelskadade fönstrerna. Han va inte villig att lägga en krona till på detta huset eftersom det nån gång i framtiden ändå ska rivas pga vägen.
Han lät mig inte prata till punkt utan bara avbröt och var fientlig som bara den, jag blir så jäkla arg!
"De är upp till er om ni vill bo kvar i huset, men jag tänker inte betala för att något ska göras"
Nu börjar vi leta nytt boende på allvar och hoppas vi får komma på visning på den lägenhet vi sökte!
 
Avslutar nu innan jag blir ännu mer arg...
 
Bilder från gårdagens förmiddags sysselsättning:

Kommentarer
stin

Hej Mimmi! jävla hyresvärd!! Bra om ni kan komma därifrån, håller alla tummar för er!!!!

2013-05-17 08:41:14
Yohannas.se

Herregud så bortgjord hyresvärd. En insändare i lokaltidningen är nog på sin plats ;)

Svar: JA! Alltså så fort vi hittat något annat så ska jag göra allt för att han ska få ett dåligt rykte, för de är han värd! Blir arg bara jag tänker på det alltså, hur kan man ens strunta i mögel? Här lever vi med barn liksom?
Emmelie

2013-05-18 10:59:38
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Ja HUR kan man göra det? Skulle han själv vilja bo i mögel? Det är helt vansinnigt, sånt där får mig att gå i taket när folk är respektlösa och knappt tänker längre än näsan räcker!! Att kunna sätta sig in i andras verklighet gör hela skillnaden. Respekt är inte mkt begärt.

Svar: Ren idioti! HAr kontakat hyresgästföreningen, så fort vi fått tag i något nytt så ska jag dra igång ej jäkla process rent ut sagt. (vågar inte innan i rädsla av att bli vräkt typ) Svårt att hitta något nytt bara eftersom vi inte vill in i en vanlig lägenhet, helst hus att hyra eller lägenhet med radhuskänsla. Ska titta på en sådan lägenhet nu inom kort och hoppas på den, även om den inte ligger alls så centralt som jag hade önskat.
Emmelie

2013-05-18 20:48:41
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Håller tummarna för att ni hittar nån betydligt bättre förening snarast !!

Svar: Tack <3
Emmelie

2013-05-19 12:19:14
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Sofie

Men Gud vilken konstig människa och helt fel av honom att vara hyresvärden. Han kan inte vara nöjd med sitt liv så arg han verkar vara och totalt oförstående, undrar allt om han skulle vilja bo i en lägenhet med mögel i.....nepp det tror jagverkligen inte! Hoppas så att ni hittar ett nytt boende snart!

2013-05-20 13:08:30
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0