Sol blev till regn.

Rätt mysigt att sitta här i soffan nu medan regnet faller utanför. Det har verkligen spöregnat nästan hela dagen och dagen har därför gått ganska långsamt. Även om jag redan saknar solen så känns det ganska okej med regn, det har gett mig chansen att utan dåligt samvete varit hemma och kollat till katten. Hon mår relativt bra men sover mycket och vill inte gå på lådan som hon ska (vilket inte är så konstigt med tanke på att hon är utekatt) Blir att hålla extra koll på att hon sköter kisseriet.
 
För någon vecka sedan vann jag en tävling i en blogg och igår kom vinsten! En fågelbok där man kan lära sig lite om fåglar som faktiskt finns nära oss. Jag ser framför mig hur Ebba tar med sig boken till sin morfar och sitter i köket och kollar fåglar och letar upp vilken sort det är. Precis så gjorde jag nämligen när jag var liten hos min farfar och i samma fönster satt jag förväntansfullt och kikade. Vi hade lite ärenden och göra i stan tidigare idag och Ebba fick ta med sig boken och hålla utkik.
Av bilderna att dömma så kan ni kanske förstå att det var uppskattat? :)
 

Kommentarer
maria eek

Så fin!

2013-05-08 20:28:49
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0