En danstjej?

Så nöjd hon var på första danslektionen idag Ebba, hon sprang omkring tillsammans med alla de andra flickorna och gjorde verkligen sitt bästa och lös som en sol när hon kikade på mig.
Jag såg att några gånger tyckte hon nog minsann att vissa delar var mindre roliga men när jag frågade henne efteråt så sa hon gång på gång att hon ville börja.
 Jag vill inte välja åt henne, jag vill att hon dansar för att hon vill och inte för att göra någon annan nöjd.
Men det verkar godkänt och jag tror vi kör på denna terminen och ser om vi får en liten danstjej eller om hon helt enkelt  väljer att prova på något annat nästa gång, valmöjligheterna är hennes <3
 
 

Kommentarer
Stina

Hugo älskar oxå dansen! Han dansa i våras och förra veckan starta en nu omgång. Han tycker de e sååå kul!!!!!!

2013-09-21 09:57:31
Jessica

Vilken härlig inställning, att hon ska dansa för sin egen skull, för att hon vill & inte för någon annan :-) jag kan komma på mig själv med att tänka att Tyra ska utveckla musiken & sången på ett sätt som jag aldrig gjorde. Men sen kommer jag på att hon kanske inte alls vill sjunga eller spela? Hon kanske vill ägna sig åt... ja, vad vet jag, keramik? ;-)

Svar: Ja jag tycker de är viktigt att de får prova vad de själva vill och inte vad vi tycker de ska göra. Jag hoppas hon hittar ett intresse som verkligen fastnar för =)
Emmelie

2013-09-22 07:59:02
URL: http://dubbelespresso.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0