En sovmorgon.

Men godmorgon.
Regnigt och ruskigt utanför fönstret men det berör mig inte alls just nu, för gissa vem som fick sovmorgon tills efter sju?! Hugo vaknade redan vid fem som vanligt men jag var så otroligt trött och hade turen att han somnade om efter en hel dels kämpande - underbar start på dagen med andra ord.
 
Vi fick en himla fin eftermiddag igår och det är jag extra tacksam över idag eftersom vädret är som det är.
Enligt väderprognosen så skulle gårdagen varit sista dagen med sensommarvärme och att hösten nu startar på allvar. Vi åkte i vilket fall som helst till Gräfsnäs, ett ställe utanför Alingsås som är helt otroligt vackert. Det lektes på lekplatsen, kastades stenar i sjön och vi fikade Ebbas hemmagjorda muffins.
Som avslut så svängde vi förbi min morbror där  vi fick möjligheten att träffa på massor av katter, höns, kaniner och sist men inte minst se på när han plockade kräftor direkt från bäcken.
Fler sånna dagar önskas absolut innan den mörka hösten drar igång på allvar.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0