Mina bakkunskaper.

Godmorgon regniga måndag.
Det var längesedan sedan det var sånt här busväder, så det är lite mysigt att sitta här nyvakna och titta ut på mörkret och ösregnet. Misstänker dock att det inte kommer bli lika mysigt att stå och vänta på bussen, jag som hade tänkt börja vara duktig och börja cykla ner till dagis för att ta lite fler chanser till vardagsmotion, får bli när vädret är lite bättre.
 
Igår hade vi lite födelsedagsfika för mig här hemma. Några kom hit och fikade och drack lite kaffe och umgicks i ett par timmar. Alltså det ligger någon slags förbannelse över mig och bakning, jag lyckas nästan aldrig! 8 av 10 gånger är det något som blir fel och igår lyckades jag ta 1,5 tsk salt istället för 1,5 kryddmått , haha så resultatet blev kanske inte superbra. Stackarna fick alltså äta min kladdkaka på fikat, nåväl det såg fint ut iallfall.
 
Dags att stressa igång vardagen med alla bestyr som ska fixas innan man är klar att ge sig iväg, ha en fin dag i regnet kompisar <3
 
 

Kommentarer
Yohanna

Åh neeej... :( Jag trodde jag var den enda som inte får till bakning... alla andra gör rena konstverken typ...

Svar: Haha nej hör har du en till 😊 kanelbullar och syltgråttor brukar jag lyckas med men annars är det nästan alltid något som skiter sig;) bröd är jag bättre på och baka och tycker är roligare än bakverk . Haha man kan inte gilla och vara proffs på allt :)
Emmelie

2014-04-07 20:27:48
URL: http://yohannas.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0