En dag med Hugo.

Lugnet har lagt sig redan här hemma, Hugo var trött efter dagen och somnade vid sjutiden, äntligen börjar vi komma tillbaka till gamla rutiner igen och det behövs verkligen eftersom vardagen är igång igen.
Dagen har flytit på väl och jag fick samtal från farmor att Johan och Ebba hade kommit fram inatt och att resan upp hade gått bra. Jag vet att hon har det jätteskoj i Borlänge och får uppmärksamhet som bara den, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade henne.
 
Jag och Hugo har alltså fått en heldag tillsammans. I vanlig lördags-anda så tog vi oss ner till allélioppisen och idag var det rekordmånga personer som stod och sålde. Tyvärr var det kanske inte den bästa dagen gällande prylar och grejer som jag söker men ett par vinterskor till Hugo för en tjuga fick jag med mig hem iallafall.
Efteråt åkte vi med morfar och Christina till Ödenäs det det var någon typ av marknad. Det visades upp lite hur saker och ting gick till förr i tiden, hur man tvättade, kärnade smör osv.
Jag hade väntat mig lite mer att titta på och i ärlighetensnamn så var det ingen höjdare men vi kom hemifrån och hade trevligt även om inte stället vi  var  på var så himla spännande.
Vi avslutade dagen med att leka drake och Hugo skrattade och sprang tills han var alldeles genomsvett, och vad passar väl bättre än att tända ljus, äta godis och kolla film när regnet öser ner? Nej vi sammarfattar dagen som en fin lördag trots ett barn mindre på hemmaplan.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0