Försöka att inte se de värsta i saker och ting.

Godmorgon.
Är det hösten som kommit på riktigt eller? De senaste dagarna har det regnat så extremt så man skulle kunna det är oktober istället för augusti. Jag är extremt väderberoende för att må bra och hade behövt lite sensommarvärme för att tanka batterierna igen. Hur gör ni för att inte sjunka ner i humöret totalt under hösten?
 
Kan inte förstå att jag blev antagen på skolan, att jag om jag vill får möjligheten att börja studera till sjuksköterska. Jag har lätt för att se de svåra i allting, vill metalt förberda mig på hur det kan bli för jag hatar att mötas och bli besviken. Borde ändra tankesätt och istället se det positiva i de mesta och tänka att det här klarar jag, men det är svårt när man blivit bränd av livet så många gånger. Det som oroar mig med skolan är prakitken, de har inga kontrakt med Alingsås lasarett och det kommer bli jättejobbigt för mig att ha praktik så många mil hemifrån med tanke på hur tiderna i vården är.
Men det är kanske det minsta problemet just nu? Jag borde sätta igång och kämpa för att nå drömmen istället
 
Nu ska regnkläderna på och vi ska cykla upp och lämna Ebba på hennes första riktiga skoldag<3
 
Höstfrukost:
 
.

Kommentarer
Lina

Grattis till att du kom in på sjuksköterskeprogrammet! :) Det där med praktiken löser sig säkert längre fram, det kanske rentav går att få praktik i Alingsås i alla fall. Håller tummarna!

2014-08-19 11:27:33
URL: http://helbraflinga.blogg.se
Lotta

Men du...hur tror du alla andra ensamstående studerande mammor utan körkort löser det? Jo de löser det bara! Kom igen nu, som sagt se det positiva, då mår du mkt bättre!

2014-08-19 18:56:20
Hanna

Det kommer lösa sig :). Det viktigaste nu är att du börjar, bara gör det. Ta en föreläsning, en tenta, en kurs i taget så kommer det gå galant. :)

Svar: Ja men jag kan inte läsa till ssk om det innebär 08-17 i skolan varje dag med restid på en timma :( Alla jag har pratat med har sagt att man studerar mycket på egenhand o inte alltid behöver vara på plats. De där tiderna kommer ej fungera för mig :(
Emmelie

2014-08-20 07:48:05
Anonym

Det kommer bli skitbra! Heja heja!

2014-08-20 13:10:09
Hanna

Tror det kommer lösa sig för dig. Det brukar inte va obligatoriska föreläsningar bara någon enstaka gång ibland. Du får försöka läsa mycket hemma :) jag tror på dig!!

Svar: <3
Emmelie

2014-08-21 09:11:56


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0