Jag kommer aldrig vänja mig.

Vilken dag, har varit väldigt intensiv minst sagt med två lekdater, hämting/lämning på fritids, vetrinärbesök, simskola och slutligen har jag vinkat av Ebba som satt sig i bilen med Johan på väg mot Borlänge. Det krossar mitt hjärta att se henne åka och behöva vinka hejdå, min dröm såg inte ut såhär. Jag drömde om familjesemester och inte att stå kvar med Hugo o vinka på parkeringen medan de två åker uppåt i landet, gör så fruktansvärt ont!
Jag får tänka att hon får full uppmärksamhet av släktingar och lär absolut bli bortskämd och ha det jättebra, samtidigt som Hugo här hemma får min fulla tid. Jag försöker tänka realistiskt, att detta bara är bra för oss alla men mitt hjärta är inte alls med på den planen och värker redan efter saknad.
På söndag är hon hemma igen, låt det gå fort!
 
Åh jag blir alldeles sentimental, här är en bild på när jag väntade Ebba. I början av december 2008 och jag var 22år gammal och kunde inte för mitt liv förstå hur det skulle bli att älska någon så vilkorlöst.
25kg upp och vätskefylld som bara den, inte sådär vacker gravid som alla andra tycks bli men vad gör det.
Och här, tre veckor gammal och helt fantastisk.
 
 
 

Kommentarer
maria eek

Åååå, vad hon var söt! Kram på dej du fixar det. Vad mysigt med egentid med Hugo!

Svar: Ja jag försöker tänka så också <3
Emmelie

2014-08-08 23:34:07
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Trees, mamma i London

Förstår att de känns jobbigt! Såklart är det ju inte så man "drömde om" när man tänkte på familj i framtiden.
Jag tror dock att barnen gillar det, sålänge dom har det bra hos båda :) Sen lär dom sig mycket på det också!! Kram
ps. jag gick också upp (22) kilo!! var inte sådär vacker som alla andra verkar vara heller ;)

Svar: Barnen kommer få anpassa sig, men jag önskar bara de slapp gå igenom de och fick växa upp i ett hus där både mamma och pappa fanns. Kram på dig
Emmelie

2014-08-09 18:56:41
URL: http://mangofisk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0