Trötta ögon.

Ny vecka och dags för praktik på ett äldreboende i Skövde.
Ska bli spännande att komma ut igen och göra lite praktiska grejer samtidigt som jag tycker att just ålderdomshem känns som något jag kan ganska bra. Det blir ju en ny nu upplevelse ändå eftersom jag tidigare gått som undersköterska och nu denna gång ska få gå som en sjuksköterska. Jag hoppas erfarenheten jag har med mig är till anvädning och att jag får möjlighet att testa någon av de praktiska saker vi har övat på så som blodtryck, venprov, benldning eller liknande.
Blir att ladda med en stor kopp kaffe och sedan en koffeintablett eftersom jag låg vaken och pratade ända till halvtvå inatt trots att min klocka ringde redan vid sex.
 
Hugo är dessvärre febrig och har varit hela helgen, såklart att sjukdomen slår till när den absolut inte får. Men han ska få vara med min mormor och mamma idag och jag hoppas vi hade sista feberdagen igår. Tomteparaden var en höjdare och barnen var jättenöjda över att få gå på stan och kika, träffa tomten och kolla på paraden.
Börjar denna vecka med ett mycket lättare hjärta men tröttare ögon, det är smällar man får ta helt enkelt.
Godmorgon!
 
Mötet med tomten igår:
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0