Hon har gjort det igen.

 
Min kära syster har gjort det igen, virkat två helt bedårande flodhästar till barnen. Måste ordna någon hylla så dom kan få komma upp och synas ordentligt, just nu ligger dom och knör tillsammans med alla andra grejer i deras sängar. Otroligt tacksam för dessa fina grejer hon gör, som vanligt finns det att beställa för er som vill.
 
Idag tog jag steget och ringde psykiatrin för att berätta om min extrema fobi för magsjukan. Jag förklarade hur de förstörde i min vardag och jag hoppas inerligt att sköterskan kan förklara detta vidare för sina medarbetare så jag kan få en tid och verkligen få hjälp att ta tag i detta bekymmer.
Men för att slippa tankar på magsjuka en stund så har jag bokat in mig på ett pass zumba, då har man då verkligen inte tid att fundera över något annat än att hinna med koreagrafin och att möjligtvis andas också ;)
 
Önskar er alla en fin kväll i regnrusket, herregud var det regnat och blåst idag.
 
 
 

Kommentarer
Mammalola

Åh så söta!

Och vad bra att du tog tag i emeteofobin. Ofta är det ju ganska bekvämt att bara strunta i det och måna om in noja för att känna att man har kvar kontrollen, så att våga ändra på det är en bra början :)

Svar: Ja alltså jag känner bara att fobin blir värre och värre och jag börjar tycka de är obehagligt att ta i offentliga grejer och vistas på vissa platser, måste få hjälp innan de blir ännu värre. Kram
Emmelie

2014-02-18 21:00:07
URL: http://livsviktigt.vimedbarn.se
annelie

jag har samma problem som du och skulle nog inte ens gå på zumba. Inte nu den här tiden när alla är mer eller mindre sjuka och man dansar sig varm och svettig ett perfekt tillfälle för bakterier att föröka sig på.
Vi har tre barn 28, 23 och 17 år och jag har aldrig varit magsjuk eller kräkts. Barnen någon gång var bara under alla år. Men barnbarnen de är på fsk och sjuka hela tiden sen julen. Jag jobbar inom fsk och skola och har väl blivit immun.
Ha det så bra
thibia.blogg.se

Svar: Vi är grymt noga med hygienen, tvättar händerna direkt när vi kommer hem och efter varje toabesök. Tyvärr hjälpte inte det, inatt insjuknande min stora tjej i magsjuka och nu har jag sån otrolig ångest att de ska drabba oss andra. :(
Emmelie

2014-02-28 14:21:01
URL: http://thibia.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0