Tisdags morgon.

Godmorgon.
 
Idag såg jag fram emot att få äta av mitt nybakta bröd till frukosten. Den tanken skrotades iofs redan igårkväll eftersom brödet jag satt på jäsning inte jäste alls. Jag och bakning brukar väl inte vara världens bästa kombination, men just bröd brukar va svårt att misslyckas med när det är enkla recept, men jag lyckades ju även med det igår. Tänkte göra mig ett nytt försök nu på morgonen när vi ändå inte har något bättre för oss här hemma.
 
Efter lunchen idag så tänkte vi besöka en vän till mig som bor här i närheten, Hugo och Charlie är jämngamla och även Ebba tycker det är skoj att komma hemifrån och leka med andra leksaker än hennes egna. Jag vet inte hur det fungerar hemma hos er men här hemma leks det verkligen ALDRIG med leksakerna de har om vi inte har kompisar hemma då. Man hör så fint om hur barnen sitter på sina rum och leker länge med duplo, dockhus osv men sådant existerar inte här hemma. Det springs fram och tillbaka och leks möjligtvis kurragömma, jag har två riktiga "ute-barn" tror jag.
Hur funkar de hemma hos er?
 
Gårdagens misslyckade brödbakning.
 

Kommentarer
michaela- mamma till tre 💗

huuum..jo det händer nog att de pysslar med sina saker. att leka med bilar älskar dom. och pyssla i köket.. men ofta måste man själv engagera sig för att de ska tycka att lekarna är roliga. och det är ju gärna det man vill slippa ibland haha ;) att vara ute på vintern är INTE poppis här vill jag lova haha..

Svar: Haha jasså? Mina älskar snö och är gärna ute hela tiden, värre med detta jäkla regnet :P Ja de leker la också om jag är med, men nästan aldrig med leksakerna ändå utan det ska lekas jage, kurragömma, monster osv :P
Emmelie

2014-02-11 12:05:55
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0