Min stora fobi, ha respekt för det!

En såndär dag idag, ja som jag misstänkte så gillade inte Hugo tanken alls att bli lämnad på förksolan igen efter ett långt uppehåll. Han grät hela vägen från stationen till dagis och skrek att han ville hem, det känns alltid lite extra jobbigt att lämna då. När jag väl hämtade honom igen så var han dock glad och jag antar att det hade gått över rätt fort.
Min stora fobi hägrar på dagis! När jag kom dit och skulle hämta idag så ser jag ett barn stå och kräkas över toaletten och jag får fullkomligt panik och springer in till andra sidan av rummet och ber dom komma med mina barn för att någon spyr. Personalen är snälla och hämtar kläderna så jag får klä dom i ett annat rum och jag får gå till en annan toalett och skrubba deras händer med både tvål och handsprit.
Jag är så fruktansvärt rädd för just magsjuka och lider av emetefobi. Folk kan tycka det är roligt och skämta om det, att jag är så rädd och enligt dom "fjantig". Jag tycker dock att man ska visa respekt för andras rädslor, vad det än må vara. Nu har jag alltså fruktansvärd ångest och rädsla för att det skulle varit magsjuka barnet hade på förskolan och att mina blivit smittade och kommer få det inom kort, ja jag kommer ha svårt att sova/äta och tänka på annat under de närmsta tre dagarna - hemskt.
Nåväl, pga denna  rädsla och två andra grejer som hände när jag kom hem så kommer jag få tillbringa min dag hemma imorgon, känns skit eftersom jag verkligen behöver vara på plats i skolan.
 
Innan läggdags tidigare (som blev alldeles för sent idag) barnen älskar Alfons.
 
 

Kommentarer
Fahm

Usch va jobbigt, jag vet precis vad du menar, jag lider ju av ansiktstics och ljudtics och många tycker det är roligt och försöker då trigga igång mina tics, men det är ju något jag skäms över och har otroligt mycket ångest över, samtidigt som jag får ångest över vissa saker som triggar mina tics vilket gör det extra jobbigt. Hoppas verkligen att det inte var magsjuka eller liknande och att ni allihopa håller er friska!
Styrkekramar till dig!

Svar: Tack så mycket. De flesta gör verkligen narr av detta eftersom de inte anses vara "så farligt" men för mig är det ett rent helvete :( Håll tummarna"
Emmelie

2014-01-08 21:55:28
michaela- mamma till tre 💗

förstår vekligen din skräck. har själv aldrig varit "kräk-sjuk" och ännu så länge inte barnen heller. hoppas det dröjer! det känns så hemskt att behöva lämna sina små på ett ställe där kräksjuka går :( fram till att jag brev gravid trodde jag att jag inte kunde spy haha. det kunde jag! ;)

Svar: Men du kan ju va en av de lyckliga människor som faktiskt är immuna mot vinterkräksjuka och andra magsjukor? Jag hade gjort vad som helst för att vara det, har hört det ska komma vaccin snart. kram
Emmelie

2014-01-09 09:46:41
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
♥ Camilla | Pyssel- & inredningstokig mamma!

Usch va obehagligt att vara så rädd för magsjuka :( Skönt att personalen på dagis var så hjälpsamma! Det är ju det värsta som finns när folk inte tar ens rädslor på allvar.

Hoppas ni klarar er undan och får fortsätta vara friska :)

Svar: Ja det är verkligen HEMSKT. Men vi klarade oss denna gång iaf och så hoppas jag det fortsätter. Kram
Emmelie

2014-01-11 20:33:31
URL: http://camillahart.blogg.se
Josefine

Hej! Hamnade på din blogg när jag googlade lite! Har samma som du, emetofobi! Min lilla tjej han bara vara på sin inskolning 2 dagar innan magsjukan bröt ut och hon fick det också för en veckasen. Vi har i stort sett vart isolerade i en vecka nu men hon är äntligen frisk! Men du ska veta att du inte är ensam om din fobi. Jag har samma, och det är jobbigt! Hoppas ni klarat er från magsjukan! Dumma vinter och magsjukor! Kram

Svar: Fy va hemskt och jobbigt för er :( Ja men det är ändå "skönt" att veta att de finns fler. Kram på dig
Emmelie

2014-01-17 23:36:47
URL: http://nattstad.se/fini


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0