Livet på standby.

Och så kom stora dagen, gång på gång under hela förmiddagen har jag loggat in på antagningen för att få reda på hur det gått med mina ansökningar. När jag väl lyckades komma in och det släppt platserna så möts jag av "reserv" på alla mina fyra ansökningar. Jag vet att man mycket väl kan komma in som reserv, och jag står på plats tio och ett i kön på två olika ställen så chansen att jag får börja nå drömmen är inte omöjlig. Dock så söker jag under folkhögskolekvoten, vilket innebär att det är mycket svårare att komma in.
Det kändes som ett slag i ansiktet och jag blev så sjukt besviken, reserv löser inte min framtid och återigen får jag vänta på resultat om hur det kommer bli för mig i höst. Jag orkar inte vänta mer, jag vill veta hur jag ska klara mig ekonomiskt och vad jag ska sysselsätta mig med. Ytterligare ett par veckor till så får livet på den fronten stå på standby och allt jag kan göra är att snällt vänta och hoppas på det bästa.
Jag är så trött på att faktikst inte kunna göra ett skit för att förändra min situation, att bara finna mig att på detta viset är det.
Dagen har vart väldigt jobbig, situationen hemma är också grymt jobbig. Jag vill bara börja om, men återigen får jag stå kvar och vänta...
 
Finaste idag, möttes av detta strax efter jag kommit hem från dygnet på jobbet:
 
 

Kommentarer
Michaela

Lider med dig och kan känna din ångest över ovissheten. Fy sjutton :(
Bor du och J fortfarande tillsammans? Kan inte göra det hela lättare att behöva "gå på" varandra. Varje dag är ert steg i rätt riktning
Massa kramar.

Svar: Ja det är fruktansvärt alltså. Vill bara ha ett svar, något att sikta mot. Ja det gör vi, lägenheter växer ju inte på träd dessvärre och inte pengar heller :( Kram
Emmelie

2014-07-11 20:42:10
URL: http://mibahjartanochjag.webblogg.se/
Angus

Försåtr att det va drygt o komma som reserv men är du som nummer 1 så är det ju i stort sett säkert att du kommer in!
när jag söte va jag nummer 5 och jag kom in
Lycka till"

Svar: Jo jag vet, många kommer in på reservplatser långt över mina. Problemet är dock att jag söker på folkhögskolekvoten och de tar inte in många alls därifrån, och platsen där jag är nummer ett är en bra bit härifrån och skulle innebära stora problem vid praktiker osv. Fortsätt hålla tummarna , kram
Emmelie

2014-07-11 20:49:55
URL: http://www.angusfoto.blogg.se
Mathilda

Det var tråkigt att höra :( Jag hoppas verkligen det löser sig för dig snart!

Svar: Ja att mötas av det var sjukt jobbigt, jag hade verkligen hoppats.
Emmelie

2014-07-11 21:00:26


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0