Ensam kvar.

Det är morgon, det är en ny dag och jag ska jobba större delen av dagen.
Hur ska det gå?
Hur ska jag orka ta hand om någon annan än mig själv när hela min insida är i tusen bitar?
När jag anstränger mig tillräckligt för att stå upprätt utan att ångesten ska ge sig till känna.
Jag har levt utan ångest sedan barnen kom, igår kände jag att den var på väg tillbaka och att jag fick anstränga mig till mitt yttersta för att inte drabbas av en panikångestattack.
Jag förstår inte hur man medvetet kan såra en människa så? Hur man kan göra så fel val när man vet att det kommer förstöra en annan människa totalt.
Jag är ensam kvar nu, jag kommer få kämpa arslet av mig för att jag och barnen ska få det bra och jag har ingen aning om hur tusan jag ska lyckas med det.
Jag vet bara att jag är värd bättre, men kommer aldrig igen kunna lita på en människa igen.
Ensam är stark sägs det ju?
 
Börjar tidig morgon med en plåt fröknäcke, jag behöver göra något praktiskt för att hålla samman just nu:
 

Kommentarer
Eva

Älskade vän!
Varma kramar till dig o barnen!
Han är inte ens värd dina tårar ❤️

Svar: <3
Emmelie

2014-06-22 11:23:11
URL: http://www.mammabohman.blogg.se
Yohannas.se

Vad han än gjort, så är det sista du ska göra att låta det få sänka ditt egenvärde. Jag VET att du kommer klara att vara själv med barnen, att du kommer reda upp allt på bästa sätt - men jag vet också att du kommer vara ledsen, få sjukt jobbiga känslor och allt det där - men allt du känner är ju okej. Låt dej känna det du känner! Stoooooor kram !

Svar: Just nu känns det hopplöst. Jag kan inte ens tänka på framtiden när ångesten äter upp mig i detta nu. Jag vet inte hur jag ska klara att gå igenom detta. Kram
Emmelie

2014-06-22 13:22:36
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Mammalola

Fy vad ledsamt. Svårt att komma på något tröstande att skriva mer än att jag verkligen önskar att du ska få må bättre snarast.

Svar: Tack <3
Emmelie

2014-06-22 21:00:10
URL: http://livsviktigt.vimedbarn.se
Anonym

Jag har läst din blogg ett bra tag nu men tyvärr aldrig lämnat en kommentar....
Vill egentligen bara säga att jag tycker du verkar vara en fantastisk mamma! Lita på dig själv och din förmåga, du klarar så mycket mer än du tror! Styrka till dig!

Svar: Tusen tack för dina ord <3
Emmelie

2014-06-22 23:39:24
Yohannas.se

Strunt i framtiden, ta det timme för timme kära du. Å sök hjälp på en gång, så du får ventilera, hitta verktyg och orka med allt. Stoooor kram !!

2014-06-23 20:33:08
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Fröken M - Vinn en kartong knäckesticks från Vilmas !

Jag är "ny" här inne men det verkar som om du behöver en JÄTTE KRAM !

Svar: Tusen tack för de, du ska veta att alla ord värmer <3
Emmelie

2014-06-26 20:31:01
URL: http://frokenmela.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0