Att komma hem i tid.

 
Underbart att för en gångs skull komma hem i tid och hinna va ute lite innan skymmningen, idag passade vi på att ge oss upp till skogen för att plocka lite vitmossa till bordets adventljusstake. Dessvärre hittade jag inte några av mina julprylar så mossan får nog ligga på tork tills jag har orken att ge mig ut i förrådet och leta.
 
Idag under den kliniska träningen i skolan var det äntligen dags att få pröva på att ta venprov. Jättespännande och jag lyckades alla tre gånger pricka kärlet på plastarmen och fylla mina rör med blod. Äntligen lär vi oss något praktiskt och det är sjukt spännande att inte bara läsa om saker och ting utan faktiskt få öva på att utföra det också.
 
Får se vad kvällen erbjuder, önskar er en godnatt.
 

Kommentarer
Angus

så mysiggt!

2014-11-25 21:24:11
URL: http://www.angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0