Sista veckan i november.

Godmorgon sista veckan i november!
Helt otroligt att jag snart redan läst en termin på högskolan och att vi snart går in i årets sista månad.
Jag har nu varit ensam med barnen ett bra tag, det känns som igår då jag var på botten i sommras och hela min värld hade fallit samman men samtidigt känns det som ett annat liv.
Då sommarjobbade jag, hade ingen koll på hur det ekonomiskt skulle gå runt och hade ingen aning om att jag skulle komma in på högskolan. Nu pluggar jag heltid till sjuksköterska på annan ort och försöker rå om barn, hem, djur, studier och att mitt i allting inte glömma bort mig själv. Jag skulle ljuga om jag sa att det var enkelt, jag kämpar som bara den men jag är ändå glad för hur det ser ut och skulle aldrig vilja gå tillbaka till det som var.
 
Nu ska hemmets alla sänger bäddas, djuren ska ha mat, barnen ska ha kläder och sedan ska vi ge oss ut i mörkret och regnet för att oss mot skola och dagis , herregud ge mig snö, och mer ljus innan jag går under.
 

Kommentarer
Lilla Malin

Förstår att det inte kan vara enkelt att styra upp allt på egen hand men grymt starkt av dig. Jag är imponerad :) Lycka till i fortsättningen också!

Svar: åh tack snälla du!
Emmelie



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0