En längtan till ljuset.

 
Det är mörkt, regnet öser ner och jag längtar så otroligt mycket tillbaka till sommaren som var.
Det är samma visa varje år, hösten kommer och jag börjar desperat längta efter en ny årstid. Det där med mörker och regn har jag fruktansvärt svårt för helt enkelt.
Sommaren var jobbig på många plan, jag mådde fruktansvärt dåligt stundtals och att det är skönt att jag numera mår bättre i mig själv. Men de här mörkret tar redan knäcken på mig och vi har ju fruktansvärt många månader kvar tills ljuset återvänder. Allt vi kan göra är att hoppas på en ordentlig vinter, med någon decimeter snö, fem grader kallt, solsken . Då kan man njuta med pulkaåkning, grilla och ut och pimpla på sjön. Jag får sikta in mig och längta efter den istället för att sörja över att sommaren är över för längesedan helt enkelt.
 
Natti.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0