Fint att se dom tillsammans.

 
Godmorgon lördag.
Barnen slog upp sina ögon runt sex och tio minuter senare så satt Ebba med garn och flätade armband i vardagsrummet medan Hugo satt framför barnkanelen, de där med sovmorgon bara för det är helg är bara att glömma helt enkelt.
Jag blir så varm i hjärtat när jag ser barnen tillsammans på detta vis, de var Hugos första dag med feber och lugna aktiviteter var ett måste, mer tips på enkla pyssel som passar båda?
Mina barn är sällan vänner längre perioder och jag vet inte om det beror på åldersskillnaden eller att båda är i känsliga åldrar just nu, men  de retas, bråkas och båda två vet precis vilka knappar de ska trycka på för att irritera den andra. Jag hoppas såklart de kommer närmare varandra med tiden, men är medveten att vissa syskon bråkar lite livet ut, jag och min lillasyster var sånna.
Därimot så är Ebba väldigt mån om sin lillebror när jag inte är med, när han slår sig eller är ledsen så är hon gärna den som tröstar.
Just nu sitter hon och flätar armband så vår hela lilla familj kan ha likadana, älskade barn som jag älskar er!
 
Ha en fin lördag, ta vara på den ordentligt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0