Hösten och dåligt med energi.

Hösten gör mig så extremt trött, spelar ingen roll hur länge jag får sova för jag är ändå nästan alltid trött när jag stiger upp och lever delvis i dimma under dagarna.
Undra om det är mörkret som drar ner mig eller någon typ av vitaminbrist?
Jag borde boka in tid för provtagning för att kunna sluta ut det sistnämnda men eftersom jag är så stickrädd så drar jag mig in i det längsta att göra det. Stickrädd blivande sjuksköterska, visst låter de fint? Haha när det gäller sår, blod och sånt på andra så är det inga problem utan de blir bara jobbigt när det gäller olika injektioner på mig själv.
 
Barnen ligger och myser med alla djuren denna morgon, är fint och se hur nära de faktiskt är våra fyrbenta familjemedlemmar. Ebba med Tilda i knät och Hugo med katten Texas hos sig och han konstaterar att katten har skägg medan han drar i morrhåren.
Jag har lite ångest inför hur jag ska lägga upp min dag, åka tidigare och därmed får mer på att studera på tentan innan föreläsningen, eller vara hemma längre och därmed få längre tid hemma med barnen. Vad hjärtat vill är helt självklart, men det är jobbigt när hjärtat och hjärnans viljor krockar och det känns de som de gör alltmer de senaste.
 
Önskar er en godmorgon och en fin dag <3
 
Älskar min fina maskroslampa under hösten och vintern iallfall.
 
 

Kommentarer
Yohannas.se

Exakt samma här vad gäller trötthet... Men du, kalrt du ska ta ett enkelt prov! Be om att få ligga ner, så ser du inte sticket på samma sätt och har lättare att slappna av. sen bestämmer du dig innan vad du ska tänka på när du ligger där, så kommer du förvånas över hur bra det går. Vi upptäcker ofta D-vitaminbrist i vårt jobb kan jag säga. Kram!

Svar: Haha jo jag vet, det känns bara som det med största sannolikhet ändå inte är något och att jag bara är trött för att jag helt enkelt har fruktansvärt mycket att göra. Men borde nog kolla upp de igen, eftersom jag hade problem med sköldkörteln under en av mina graviditeter och har lätt för att sjunka i järnvärdet med. Men som sagt, känns som jag har alla anledningar till att få vara trött :P
Emmelie

2014-10-14 20:17:16
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0