Tre dagar av egenstudier.

Godmorgon.
Idag är det sista dagen att plugga inför tentan som är imorgon och jag känner mig himla nervös. Det är mitt livs första tenta så konstigt vore det väl annars. Jag brukar helt ärligt ha bra resultat på prov och liknande, men då har det varit mer tydligt om vad som faktiskt kommer vara innehållande och jag har inte haft hälften så mycket litteratur som nu. 60% rätt är allt jag behöver, det tror jag kan skrapa ihop utan problem men man vet aldrig hur nerverna reagerar och hur allting känns imorgon, håll tummarna helt enkelt!
 
De bästa med dessa dagar av hemstudier har varit att vara hemma i tid. När man pluggar i stan kan man själv bestämma hur man vill lägga upp studierna och det har denna vecka inneburit kortare dagar för barnen. Ebba har hunnit vara ute och leka mycket med sina vänner här på gården , och Hugo har fått mer tid med mig.  Den minsta av barnen hade lätt klarat sig helt utan förskola och endast varit hemma med mig, vissa barn har helt enkelt mer behov av sina föräldrar och Hugo är en sådan gosse och därför känns det extra skönt att kunna hämta hem tidigt denna vecka.
 
Önskar er en fin dag !
 
 
 

Kommentarer
Angus

Vi ska flytta till Åstaden, ett område på öster i Örebro. En lägenhet med uteplats, 3 rok. Det är nästan exakt samma kvm som vi här nu men nu har vi en tvåa. Kändes så vansinnigt mycket mindre!

2014-10-09 08:43:11
URL: http://angusfoto.blogg.se
Lina

Jag håller en tumme för dig på tentan och skickar en styrkekram gällande det tidigare inlägget! Förstår att det måste vara jobbigt när du inte kan göra så mycket mer än att trösta och förklara..

Svar: Tack, blir nervöst o håll tummarna hårt:)
Emmelie

2014-10-09 10:32:01
URL: http://helbraflinga.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0