En måndag på hemmaplan.

Och så var måndagen nästan över, tänk om det kunde vara så jämt? Att arbetsveckan bestod av fyra dagar istället för fem, det hade passat mig perfekt.
Dagen har gått långsamt, Ebba har bara haft runt 38 grader i temp och därmed varit sitt vanliga jag och med samma höga energi. Jag har dock velat ta det relativt lugnt med henne för att inte överanstränga kroppen och få ett bakslag och ännu mer feber, så vi har vart hemma hela dagen och försökt hitta på saker häromkring oss.
Började morgonen med att ge oss ut och samla löv och andra hösttecken, Ebba satt sedan uppe på rummet och pysslade ett bra tag.
Jag skulle verkligen behöva tips på vad ni andra gör vid hemmadagar? Då ni inte har någon att träffa och ej kan ge er ut på för långa äventyr. Snart kommer regnet, kylan  och mörkret och jag inser att det kommer bli mer timmar inomhus än vad jag anser kännas okej för mig.
Så vad gör ni under hösten med era barn för att få dagarna att gå och för att hålla syskonbråken i chack?
 
Bilder från morgndagens utevistelse.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0