Helt i onödan.

Och så var lördagen över och mamman sitter trött och irriterad i soffan.
Delar av dagen spenderades på akuten eftersom 1177 tyckte vi skulle in och kolla upp Ebbas fästingbett. Kaos på akuten efter lunch så vi fick en tid och de sa vi skulle komma tillbaka till sju. Vid strax innan nio kom läkaren och hämtade oss och sa att de tar inga prover på sånt här för det är en utdragen process att göra och att jag istället skulle kontakta min vårdcentral på måndag. Summan av allt blev alltså att jag suttit av delar av lördagen helt i onödan eftersom vi ändå inte fick någon hjälp. Blir så fruktansvärt irriterad och tycker de kunde sagt de från första början istället, jag vet iallfal hur jag inte ska bli och bete mig som sjuksköterska i framtiden.
 
Barnen är nog nöjda med dagen iallfall, den började på skolan där de hade en liten dag för att fira lite.
Helt ärligt var det inte mycket att ha, lite olika stationer med lekar, en tipspromenad men annars ingenting. Var där och frös i 1,5 timma innan vi begav oss hemåt igen iallfall. Ebba fick gå till skolans dag, och det är det vikgiaste att hon är nöjd så får vi andra anpassa oss <3
 
Kallt, dimmigt och jag insåg att hösten verkligen är här.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0