Man skäms över att vara svensk idag.

Hur söta var de inte igår när de hade somnat i samma säng då?
Jag sitter nu på tåget och har lämnat mina hjärtan på förskola och fritids, hade mentalt förberett mig på att arbeta hemifrån idag och känner mig riktigt bitter över att åka in. Det innebär en väldigt lång dag för Ebba och det tar på krafterna för henne. Annars, vad ska man säga om valet ? Jag skäms en aning över att vara svensk idag, och undrar vad tusan framtiden bär med sig. Jag är övertygad om att inte alla som röstat på SD är rasister, men de rör sig nog snarare om okunskap samt att de vill ha någon att skylla på - fruktansvärt är det iallafall . Jag välkomnar dock de röda in efter ett x antal blåa år. Första och sista jag kommer säga om årets val.  Får försöka rycka upp mig nu, gilla läget att de är måndag och försöka göra det bästa av kommande vecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0