Påsken är över.

Godmorgon tisdag och vardag igen. Nåväl någon vidare vardag blir det väl inte med vabb på hemmaplan med två sjuka barn och en sjuk pojkvän, de är rätt ynkliga hela bunten. Jag sitter och väntar på att de ska ringa upp från vårdcentralen så jag kan få åka dit och ta ett halsprov jag också, känns helt osannolikt att vi haft de där sablans streptokockerna här hemma fem gånger sedan i december och risken är ju att någon är bärare utan att få symtom.
 
Så här hemma får vi en hemmadag igen men jag hoppas de är piggare och har lite bättre humör än vad de båda hade igår. Herregud vad syskonbråk de är mellan dom alltså, jag vet verkligen inte hur man ska bemöta de på bästa vis, någon som har tips? Man blir helt slutkörd på att ständigt ha konflikter och slagsmål mellan syskonparet och som mamma vill man inte bara skälla och tjata konstant.
Igår fick vi iallfall bakat lite och ätit på baksidan som jag förövrigt började vårstäda från kvistar och annat , i år hoppas jag få en fin och inbjudande baksida att spendera mycket tid på!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0