Att leva i nuet, lättare sagt än gjort.

Godmorgon.
Veckan har gått sakta framåt och nu stundar mina sista dagar hemma innan skolan börjar igen på tisdag. Jag har njutit av att slippa pendla tio mil tur och retur varje dag, men snart börjar det igen och denna termin sägs vara tuff så jag hoppas verkligen de kommer gå vägen utan allt för mycket problem.
 
Barnen åker till sin pappa i helgen, äntligen har jag o Henrik en barnfri tid tillsammans och det ska faktiskt bli riktigt skönt. Möjligheten att gå ut sent om kvällen, vara uppe länge eftersom man vet att man ej blir väckt strax efter sex dagen efter. Vädret ska dessutom fortsätta att briljera så vi får väl se vad vi hittar på, men jag hoppas vi får gjort något lite utöver det vanliga iallfall.
Jag fylls så lätt av tristess om vardagarna, jag vet att jag borde bli bättre på och se de fina som finns omkring oss varje dag , men hur tusan gör man det?
Tips och råd hur man blir mer lugn i vardagen? Och inte ständigt stressar igenom timma för timma och ständigt blickar framåt, jag måste bli bättre på att leva här och nu helt enkelt.
 
I pappas trädgård.
 
 

Kommentarer
Anonym

Två av de sakerna som hjälpt mig mest att bli lugnare är 1. Antidepressiva och 2. Mindfulness (jag kan starkt rekommendera att använda Mindfulness Appen några minuter några gånger i veckan.)

Svar: Antideprissiva är ingetnting för mig. Men ska absolut testa appen =)
Emmelie

2015-08-22 20:52:34


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0