Tankar om året som var och året som väntar.

2015 lider mot sitt slut och jag tänkte sammanfatta årets bästa händelser i ett kort litet inlägg.
 
2015 var året då jag kom in i vardagen som ensamstående, det var tufft men jag klarade de tids nog galant och la all min tid på skola och barnen.
2015 var också året då jag och Henrik blev ett officiellt par och ingen kunde vara gladare än jag för att få träffa en sån underbar människa och dela livet med.
2015 i maj månad så blev Henke kvar här, trots lägehet i Mölndal så blev han en del av vår familj och vardag på riktigt.
2015 var sommaren då jag och Henrik jobbade runt varandra, han dagtid och jag mestadels kvällar och helger.
2015 var året då min älskade Ebba började första klass och fick hem sina första läxor.
Men 2015 var också året då jag nästan gick in i väggen pga av all stress gällande studierna, barnen och vardagen.
 
Det jag önskar och hoppas inför 2016 är:
Att jag ska bli bättre på att säga ifrån och göra det som känns bäst för mig istället för att göra som andra.
Att jag ska klara omtentor och kommade delar med studierna och att jag sedan kan få mig ett roligt och givande sommarjobb på sjukhuset till sommaren.
Att jag ska hitta tillbaka till min träning och kost, men på rimliga plan och inte köra "allt eller inget" som jag gjort tidigare.
Att jag ska bli mer närvarande för barnen.
Att jag och Henke ska bli bättre på att ta tillvara på tiden tillsammans, istälet för att ständigt vara bekväma och leva i rutiner.
 
Favoriter i repris:
 
 

Kommentarer
ISA

mycket som hänt på ett år ändå.. hoppas 2016 blir grymt. Är så taggad själv! kram

2015-12-29 16:26:12
URL: http://isabyl.devote.se
Amanda Jona [SPONTAN]

Vilket härligt inlägg! :)

2015-12-30 15:41:08
URL: http://spontan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0