Ibland blir det för mycket av allting.

Varje dag är ett evigt pusslande för att få vardagen att gå ihop.
Jag sitter varje veckoslut och kollar scheman, planerar med tåg och inser att jag inte klarar veckan utan att ta hjälp med hämtning  av barn från nära och kära.
Det tär på krafterna att var eviga vecka försöka lösa allting, vem ska hem barnen? Vem ska ta ut hundarna? Hur kommer tågen att gå och hur ska jag få tid till matlagning och slutligen dessutom hinna studera ?
Ibland säger bara kroppen stopp och allting svämmar över och man brister i gråt. Idag har varit en sådan dag då allting känts tufft och framtiden oviss, ännu värre att dessutom behöva visa den sidan för någon som man absolut inte vill visa den sårbarheten för.
Jag är ibland i behov av uppskattning och lite extra stöttning, även om folk tror jag är en stark tjej som klarar det mesta så kan skenet bedra mer än vad man tror.
Utåt sätt är jag alltid stark, insdan kan se ganska annorlunda ut.
 
Vi tog en sista hemmadag för att ha låtit det gått två feberfria dagar för Ebba. Nu får de hålla sig friska framöver<3
 
 

Kommentarer
Lina

Stor styrkekram!
Det är okej att bryta ihop, då kommer man tillbaka starkare!


Svar: Tack så mycket , ja vissa dagar blir det helt enkelt för mycket av allting. Kram
Emmelie

2015-02-02 21:26:56
malin

Håller med ovanstående talare, det är mer än okej och det är mer än okej att be om hjälp utan att behöva känna sig otillräcklig eller något i den stilen för att få det att gå ihop. Jag vet inte hur det är men kan tänka mig att det är såååå tufft att vara ensamstående mamma. Styrkekramar!

Svar: Tack för de orden, jag kämpar på in i de längsta. Kram till dig
Emmelie

2015-02-03 16:42:44
URL: http://majzans.vimedbarn.se
Angus

stor styrkekram! du är så vansinnig duktig att det inte är klokt

Svar: Tusen tack <3
Emmelie

2015-02-03 18:03:26
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0