Praktiken närmar sig.

Veckorna av praktik närmar sig, nästa vecka är det dags och det är dom veckorna jag skjutit fram att tänka på hela tiden. Anledningen till att jag sökte mig till en helt annan högskola än Skövde berodde på stor del på praktikperioderna, hur tusan ska jag klara flera veckor på annan ort med vårdens arbetstider och samtidigt vara ensamstående?
Jag har fortfarande ingen lösning, ska ringa dit idag och få tider och förhoppningsvis kunna böna och be om att de ska ha lite överseende med min situation och hoppas att det går att få ihop och fungerar rent praktiskt. Men jag hatar att förklara min sitation, att skylla på att jag är ensamstående  och boende tio mil ifrån praktikplatsen och kräva att folk tar hänsyn till de. Jag vill kunna köra på och slippa tänka på sådant, jag ogillar ju starkt att ställa till bekymmer för andra människor.
 
Dags att lägga alla tankarna åt sidan, fortsätta dricka morgonkaffet och göra sig ordning och kämpa sig igenom kommande dag med seminarium och resor.
"Bit ihop eller bryt ihop"
 
 
 

Kommentarer
Caroline Bergström

Tack 😊 ja husdjur är verkligen bra för barn, dom älskar varandra!

Svar: Absolut, vi har huset fullt =)
Emmelie

2015-02-11 09:32:46
URL: http://carrosungar.blogg.se/
Angus

Förstår hur du tänker men det måste ju funka för dig också!

Svar: Ja absolut är de så, men tyvärr är de inte medgörliga och förstående alls om sådant :(
Emmelie

2015-02-11 22:01:46
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0